Bart wordt algemeen beschouwd als een vernieuwer binnen de natuurfotografie en geldt als een van de beste coaches als het gaat om het ontwikkelen van creativiteit.
“De foto’s van Bart lopen over van eigenheid en druipen van de creativiteit. (…) Het lijkt wel of hij enkel foto’s maakt die nog niet gemaakt zijn”, werd over hem geschreven op natuurfotografie.nl.
Zelden is iets wat het lijkt in Bart’s werk. Natuurlijk, de foto’s tonen planten, dieren en landschappen, maar vaak is er nog iets extra’s te zien. Iets wat losjes verwijst naar een andere, diepere betekenis. Soms gaat het om verbondenheid, dan weer om intensiteit, rust, verrassing, vervreemding of verwondering.
Bart trekt absolute waarheden graag in twijfel door deze van meerdere kanten te bekijken. Dat uit zich in spiegelingen, herhalingen, beeldrijm en vaak onwerkelijke voorstellingen. Daarmee gaat zijn werk niet alleen over de natuur, maar vooral over een hernieuwde beleving ervan.
Esthetisch met een experimentele inslag. Dat kenmerkt Bart’s fotografische stijl. Hij gaat zelden op pad met een vooraf bedacht beeld in zijn hoofd. Liever laat hij dat ter plekke zijn vorm vinden op basis van ideeën die ontstaan in reactie op wat hij in het veld tegenkomt. Verdere duiding en verfijning volgen tijdens het nabewerken.
Ook internationaal wordt Siebelink’s werk hoog gewaardeerd. Zo won hij meerdere awards in de grotere natuurfoto-wedstrijden waaronder Asferico, BioPhoto-Contest, de Groene Camera, Lowlands en GDT-Europaïscher Naturfotograf des Jahres. In 2015 siert zijn grafische portretfoto van een alligator omgeven met regendruppels zelfs de cover van de Asferico winnaars catalogus.